Približava nam se novootkrivena kometa (FOTO/VIDEO)

Foto: Twitter / Printscreen | Približava nam se novootkrivena kometa (FOTO/VIDEO)

​U januaru 2023. godine otkrivena je nova kometa. Komete se redovno detektuju, ali astronomi su brzo shvatili da ovaj, nazvan C/2023 A3 (Tsuchinshan-ATLAS), ima potencijal biti prilično uočljiv.

Neki optimistični izvještaji sugerišu da bi to mogla biti "kometa vijeka", ali svaki će vam astronom reći da je jako teško predvidjeti sjaj kometa.

Ali kako objašnjava astrolog za "Science Alert", morali bismo pričekati dok ne stigne kako bismo bili sigurni koliko će svijetliti.

Sada je došlo vrijeme. Kometa C/2023 A3 trenutno je vidljiva golim okom na jutarnjem nebu u Australiji i na Novom Zelandu, a najvidljivija će biti u sljedećih nekoliko sedmica.

Malo je vjerovatno da će biti kometa decenije (da ne govorimo o kometi vijeka), ali će gotovo sigurno postati najbolja kometa godine.

Dakle, gdje i kada biste trebali tražiti da biste dobili najbolji pogled na ovog nebeskog posjetioca?

Trenutno je kometa C/2023 A3 (Tsuchinshan-ATLAS) jutarnji objekat koji izlazi oko sat i po prije izlaska sunca. Vidljivo je golim okom, ali još nije spektakularan prizor. Međutim, dvogledom možete lako vidjeti rep komete orijentisan od Sunca.

Kometa se s krajem septembra, počela približavati horizontu svako jutro dok se ne izgubi što se predviđa da će se dogoditi 6. ili 7. oktobra.

Tokom tog perioda, kometa bi trebala polako postati uočljivija. Najbliža Suncu (perihelu), kometa je bila 27. septembra, kada je od naše zvijezde bio udaljen 58 miliona kilometara.

Najbolja predstava na jutarnjem nebu vjerovatno će biti prvih nekoliko dana oktobra, prije nego što se kometa izgubila iz vida, piše "Science Alert".

Nakon što se nađe između Zemlje i Sunca, kometa će se pojaviti na večernjem nebu. Brzo će se penjati na zapadnom nebu i trebala bi biti sjajni objekat vidljiv golim okom nekoliko dana od 12. oktobra.

U ovom trenutku, kometa je već dovoljno svijetla da ju se smatra “kometom godine”, nadmašivši kometu 12P/Pons-Brooks s početka ove godine.

Ali zapamtite klasičnu izreku - komete su poput mačaka. Imaju repove i često će nas iznenaditi. Za sada se kometa C/2023 A3 ponaša obećavajuće, prenosi "N1".