Okolina

Podvodni događaj koji je u stanju izbrisati život na Zemlji

Foto: Youtube / Printscreen | Podvodni događaj koji je u stanju izbrisati život na Zemlji

Naučnici su nedavno otkrili podvodni događaj koji je gotovo izbrisao sav život na Zemlji, čime su bacili novo svjetlo na jednu od najvećih prirodnih katastrofa u istoriji. Prema njihovim istraživanjima, ovaj događaj, koji se dogodio prije otprilike 250 miliona godina, rezultirao je gubitkom nevjerovatnih 90 odsto života na planeti, što ga čini čak smrtonosnijim od asteroida koji je doveo do izumiranja dinosaurusa.

Poznat kao "Veliko izumiranje" ili Permsko-trijasna ekstinkcija, ovaj događaj ostao je predmet mnogih naučnih istraživanja. Najnovija studija, objavljena u časopisu "Science", naglašava kako su klimatski fenomeni poput El Ninja možda imali ključnu ulogu u izazivanju ove katastrofe.

El Ninjo je poznat fenomen koji uzrokuje drastično zagrijavanje površina mora, naročito u centralnom i istočnom dijelu Tihog okeana. Ovaj fenomen se događa kada temperature mora u tropskom dijelu istočnog Pacifika porastu 0.5°C iznad dugoročnog prosjeka. Naučnici sugerišu da su upravo ovi klimatski događaji, zajedno s vulkanskom aktivnošću, mogli uzrokovati ekstremne klimatske promjene koje su dovele do Velikog izumiranja.

Profesor Jadong Sun s Kineskog univerziteta geonauka tvrdi da su izotopi kiseonika u fosilima ukazali na moguće značajno učestvovanje El Ninja u ovom masovnom izumiranju. "Većina života nije uspjela prilagoditi se tim uslovima, ali srećom, nekoliko je vrsta preživjelo, bez kojih danas ne bismo postojali", rekao je Sun, dodajući kako je to bio gotovo kraj života na Zemlji.

Naučnici s Kineskog univerziteta geonauka i Univerziteta u Bristolu zaključili su da su El Ninjo događaji značajno uticali na klimatsku varijabilnost, uzrokujući velike promjene koje su dovele do uništenja šuma i drugih ekosistema. Doktor Aleksander Farnsvort, koautor studije sa Univerziteta u Bristolu, objasnio je kako zagrijavanje klime samo po sebi ne može izazvati tako razarajuće izumiranje.

"Naše istraživanje pokazalo je da povećanje stakleničkih gasova ne samo da zagrijava većinu planete, već i povećava varijabilnost vremenskih i klimatskih uslova, što ih čini još nepredvidljivijima i težim za opstanak života", istakao je Farnsvort.

Iako su vulkani odigrali važnu ulogu u događaju, ova studija ističe kako su promjene u klimi i vremenu, uzrokovane El Ninjom, možda bile ključne u destabilizaciji ekosistema. Iznenadne i nagle promjene temperature uzrokovale su masovne migracije vrsta, ali mnoge nisu uspjele pronaći dovoljno hladne uslove za preživljavanje.

Iako uzrok Velikog izumiranja ostaje djelimično nejasan zbog nedostatka fosilnih dokaza i složenosti istorijskih podataka, naučnici su sigurni da se dogodio veliki događaj s razornim posljedicama. Katastrofalne klimatske promjene i vulkanske erupcije zajedno su stvorile uslove koje većina tadašnjeg života nije mogla preživjeti.

Danas, istraživači nastavljaju proučavati ovu misterioznu epizodu Zemljine prošlosti, koja nas podsjeća na krhkost života na našoj planeti te na to kako klimatske promjene i ekstremne vremenske prilike mogu imati nepredvidive i destruktivne posljedice, prenosi "Klik".