Ruski naučnici pronašli nov mineral: Nastao na samom početku Sunčevog sistema

Foto: Pixabay/Ilustracija | Ruski naučnici pronašli nov mineral: Nastao na samom početku Sunčevog sistema

Ruski naučnici u saradnji sa stranim kolegama otkrili su nov mineral – rubinit, koji su pronašli u meteoritima, a koji je obrazovan na samom početku formiranja Sunčevog sistema, saopštila je pres služba Ministarstva nauke i visokog obrazovanja Rusije.

Prema saopštenju, rubinit je granat u čijem sastavu preovladava [titanijum] Ti3+ i pripada grupi minerala formiranih u primordijalnoj solarnoj magli.

Rubinit je pronađen u meteoritima – karbonatnim hondritima CV3 tipa Aljende (pronađen 1969. g. u Meksiku), Jefremovka (pronađen 1962. godine u Kazahstanu) i Vigarano (pronađen 1910. g. u Italiji.).

Autori otkrića objasnili su da je ovaj mineral nastao u procesima redukcije kao rezultat kondenzacije gasa sunčevog sistema, prenosi Sputnjik.

Mineral je nazvan u čast američkog naučnika Alana Rubina koji je bio jedan od pionira u oblastima kosmohemije i mineralogije meteorita i dao ogroman doprinos razvoju ovih oblasti, prenosi Politika.