Naučnici oživljavaju tasmanijskog tigra (FOTO)

Foto: Freepik/Ilustracija | Naučnici oživljavaju tasmanijskog tigra (FOTO)

Istraživači koji rade za Kolosal Biosajans sastavili su skoro potpun genom tasmanijskog tigra i razvili vještačke reproduktivne tehnologije koje bi mogle pomoći u oživljavanju ove vrste.

Naučnici su sakupili najkompletniji genom tasmanijskog tigra do sada dajući potpuni DNK nacrt za potencijalno vraćanje izumrle vrste u život.

Ono do čega su došli naučnici u nastojanjima da se tasmanijski tigrovi ožive postignuto je zahvaljujući ostacima glave stare 110 godina koja je oguljena i sačuvana u etanolu.

Izuzetna očuvanost ovog uzorka omogućila je istraživačima da sastave većinu njegove DNK sekvence, kao i nizove RNK koji pokazuju koji su geni bili aktivni u različitim tkivima kada je životinja umrla.

Do sada su mnogi stručnjaci vjerovali da je nemoguće rekonstruisati pun genom iz istorijskih uzoraka, a Endrju Pask, profesor genetike i razvojne biologije na Univerzitetu Melburn, čiji je tim pomogao u sklapanju genoma tasmanskog tigra rekao je da se "apsolutno možete dobiti fenomenalan genom iz starih uzoraka", prenosi Live Science.

Tasmanijski tigrovi, ili tilacini bili su mesožderi torbari koji su izumrli 1936. godine nakon decenija progona ljudi. Tilacini su bili vršni predatori koji su igrali "apsolutno kritičnu ulogu" u njihovom ekosistemu na Tasmaniji.

"Genom pruža potpuni nacrt za oživljavanje ove vrste, tako da je kompletan i veoma kvalitetan ogromna pomoć ovim naporima", rekao je Pask.

Novosastavljeni genom je po veličini sličan ljudskom genomu, koji se sastoji od tri milijarde baznih parova nukleotida - molekula koji formiraju prečke DNK ljestvice.

Četrdeset pet praznina je ostalo u DNK sekvenci, za koju se naučnici nadaju da će zatvoriti u narednim mjesecima daljim sekvenciranjem, navodi se u saopštenju kompanije Kolosal.

Fragmenti RNK otkriveni u glavi omogućiće istraživačima da otkriju gene koji su bili uključeni u različitim tkivima dok je tilacin bio živ, pomažući im da odrede šta je životinja mogla da okusi, pomiriše i vidi, i kako je njen mozak funkcionisao.

RNK je mnogo manje stabilna i sklonija oštećenju tokom vremena od DNK, tako da njeno očuvanje "može da nam pomogne da razumijemo biologiju tilacina na način za koji nikada nismo mislili da je moguće", rekao je Pask, prenosi Politikin Magazin.