DNK se bezbjedno može čuvati u polimeru nalik na jantar

Foto: Pixabay | DNK se bezbjedno može čuvati u polimeru nalik na jantar

U filmu "Jurski park" naučnici su izvukli milijun godina stari DNK iz jantara i iskoristili ga za stvaranje populacije davno izumrlih dinosaura. Djelomično inspirisani tim filmom, istraživači MIT-a razvili su staklasti polimer nalik na jantar koji se može koristiti za dugotrajnu pohranu DNK, bilo da je riječ o cijelim ljudskim genomima ili digitalnim datotekama poput fotografija.

Razgradivi duroplast

DNK je vrlo stabilan i relativno ga je lako sintetizovati i sekvencirati. U teoriji, kažu istraživači, šoljica za kafu puna DNK mogla bi čuvati sve podatke svijeta. MIT-ovi naučnici su prije tri godine razvili način pohranjivanja DNK u čestice silicijevog dioksida; problem je bio što je taj postupak trajao nekoliko dana. Uz to, za uklanjanje DNK iz čestica trebala je nimalo bezopasna fluorovodična kiselina.

Novi polimer koji liči na jantar može pohraniti DNK na sobnoj temperaturi dok istovremeno štiti molekule od oštećenja uzrokovanih toplotom ili vodom.

Oslobađanje DNK

Istraživači su metodu nazvali T-REX (Thermoset-REinforced Xeropreservation). Proces ugrađivanja DNK u polimernu mrežu trenutno traje nekoliko sati, ali mogao bi se skratiti daljom optimizacijom, objašnjavaju istraživači u svom radu objavljenom u časopisu Journal of the American Chemical Society. DNK se pak oslobađa dodavanjem cisteamina koji polistirenski duroplast razbija na manje dijelove. Dodavanje deterdženta SDS uklanja DNK iz polistirena bez oštećenja.

Koristeći ove polimere, istraživači su pokazali da mogu inkapsulirati DNK različite dužine, od desetina nukleotida do cijelog ljudskog genoma, više od 50.000 parova baza. Uspjeli su pohraniti DNK u kojem je kodiran "Proglas o ukidanju ropstva" i logo MIT-a, uz muzičku temu iz "Jurskog parka". Najvažnije je to što u cijelom procesu pohrane i uklanjanja DNK nije otkrivena nikakva pogreška, što je ključ daljeg razvoja ovog sistema za pohranu digitalnih podataka.

(Bug.hr)