Istorija

Grobnica otkriva: Migrant iz stepe imao dijete sa Evropljankom iz kasnog neolita

Foto: Pixabay | Grobnica otkriva: Migrant iz stepe imao djete sa Evropljankom iz kasnog neolita

Genetičari i arheolozi iz brojnih institucija u Francuskoj pronašli su u drevnoj grobnici nedaleko od Pariza skelete koji ukazuju na integraciju migranata sa Evropljanima iz kasnog neolita.

Ranije istraživanje je pokazalo sporu migraciju ljudi sa prostora današnje Rusije i Ukrajine u Evropu prije više hiljada godina. Tokom tih migracija, mnogi migranti (uglavnom muškarci) dobijali su djecu sa poljoprivrednim stanovništvom na koje su nailazili.

U novoj studiji, istraživači su pronašli dokaze takve reprodukcije u ostacima iz grobnice u oblasti Šampanja. Skeleti iz te grobnice daju dokaze o ženi sa tog prostora koja je rodila dete sa migrantom, piše Phys.org.

Plitka grobnica sadržala je skelete sedmoro ljudi, iz vremena prije oko 4.500 godina. Skeleti su od tri odrasle žene, odraslog muškarca, dvoje djece i bebe. Da bi otkrili više o njihovom porijeklu, istraživači su sekvencirali njihove genome.

Iznenadilo ih je otkriće da su se, pored toga što su u srodstvu, neke od osoba iz grobnice miješale sa migrantima iz stepe. Jedna od odraslih žena je bila majka odraslog muškarca. Majka nije imala stepske gene, ali njen sin jeste.

Istraživači su takođe otkrili da je jedno dete unuk te žene i sin njenog potomka – to dete je takođe imalo gene istog migranta. Daljom analizom je procenjeno stepsko porijeklo odsutnog dede – oko 70% stepskog porijekla.

Istraživači primjećuju da je njihov nalaz jedinstven – primjer migranta iz stepe koji je imao djete sa Evropljankom iz kasnog neolita.

(Telegraf Nauka/Phys.org)